خودرو رادار بررسی میکند: خرید خودروی کارکرده یا صفر؟

شما ترجیح میدین یک خودروی کارکرده بخرید یا خودروی صفر؟ مطمئنا شرایط بودجه ای شما عامل مهمی برای تصمیم گیری هست ولی فرض کنید با یک بودجه مشخص هم می‌تونید یه خودروی کارکرده بهتر بگیرید و هم یه خودروی صفر. تصمیم شما چه خواهد بود؟ خودروهای صفر و کارکرده هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که باید در نظر گرفته شوند. به طور کلی، می‌توان گفت که:

  • خودروی صفر کیلومتر از لحاظ فنی و قطعات سالم‌تر و مطمئن‌تر است و هزینه‌های نگهداری آن کمتر است. همچنین از گارانتی و ضمانت‌نامه‌های تولیدکننده برخوردار است و امکانات و تجهیزات آن به‌روزتر است. اما قیمت آن بالاتر است و در صورت فروش، ارزش آن سریع‌تر کاهش می‌یابد. همچنین برای تعمیرات باید به نمایندگی‌های رسمی مراجعه کرد و در غیر این صورت گارانتی را از دست می‌دهید.
  • خودروی کارکرده قیمت پایین‌تری دارد و می‌توانید از مدل‌های مختلف و با کیفیت‌تری انتخاب کنید. ارزش آن در بازار پایدارتر است و در صورت فروش، زیان کمتری می‌کنید. اما خطر وجود مشکلات فنی و قطعات تعویضی در آن بیشتر است و باید برای بررسی وضعیت آن به کارشناس مراجعه کنید. همچنین هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن بیشتر است و از گارانتی و ضمانت‌نامه‌های تولیدکننده برخوردار نیست.

۵۴ درصد آگهی‌های خودرو کار کرده هستند

طبق بررسی‌های خودرو رادار ، به صورت کلی ۵۴ درصد آگهی های خودرو ثبت شده در سایت‌های ثبت آگهی خودرو، آگهی های ماشین‌های کارکرده هستند. این آگهی ها توسط اشخاص و نمایشگاه‌داران خودرو ثبت می‌شود. ولی اگر فقط آگهی های ثبت شده توسط اشخاص رو بررسی کنیم متوجه میشیم که ۹۶ درصد این آگهی‌ها ماشین‌های کارکرده هستند!

نمایشگاه‌داران و نمایندگی‌های فروش خودروسازان مختلف معمولا تمرکز بیشتری روی فروش خودروی صفر دارند. و البته طبیعی است که افرادی که قصد فروش یا تعویض ماشین خود را دارند معمولا کسانی هستند که مدتی از خودروی قبلی خود استفاده کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا