بررسی بازار ون‌های ایران برای تبدیل به کمپر و زندگی کوچ‌نشینی

زندگی روزمره ما در این دوران به رفتن به محل کار، محدود شدن در خانه و یا گشت و گذاری کوچک در داخل شهر در روزهای تعطیل خلاصه شده. شاید سالی یک یا دوباره هم به مسافرت بریم. ولی بعضی از افراد از همه وابستگی های دنیار خود را رهانیده‌اند و زندگی در سقر رو به عنوان ایده‌آلی برای لذت بردن از عمر خود انتخاب کرده اند. یکی از این روشهای زندگی در سفر، استفاده از کمپر است. افرادی هستند که با خرید ون و تجهیز آن به وسایل و نیازمندی های روزمره، کمپر دوست داشتنی خود را به خانه جدیدی برای خود تبدیل می‌کنند. خانه ای متحرک که آنها را از پابند شدن به یک نقطه مشخص رهانیده. با این حال باید بدانید که حتی اگر توانایی زندگی کوچ نشینی داشته باشید، انتخاب این گزینه هزینه های خودش را دارد. اولین هزینه و بزرگترین تهیه یک ون قبراق و روبراه است تا همراه شما در دشت و بیابان و طبیعت بکر باشد. به همین دلیل ما در خودرو رادار به بررسی بازار ون‌های داخل ایران کردیم تا ببینیم برای شروع چنین سفری چقدر باید هزینه کنید. جدول زیر لیست ون‌های آگهی شده در دوماه اخیر را نشان می‌دهد.

بیشترین تعداد ون‌های آگهی شده مربوط به ون ایران خودرو، دلیکا و نارون است. این ون‌های ایرانی بیشتر مصرف تاکسی را داشته و اصولا انتخاب تاکسی به عنوان یک ون شخصی مسافرتی دردسرهای خود را برای گرفتن مجوز دارد. ولی از نظر قیمت نسبت به ون‌های خارجی قابل قبول ترند. نکته مهمی که باید در مورد قیمت ون‌ها در نظر داشت این است که با اینکه ون سایپا کمترین قیمت را دارد ولی این ون در واقع یک خودروی کاروان است و کارایی پایینی برای کمپر شدن را دارد. یکی از عوامل مهم در قابلیت کمپر شدن یک ون ارتفاع سقف و طول ون است که ون‌های هیوندایی را به بهترین گزینه برای این انتخاب می کنند. ولی دو مشکل بزرگ دارند اول از همه قیمت نجومی آنها و دوم کارکر بالای ون های موجود که به خاطر شرایط خاص وارادت قطعات در صورت به مشکل خودرن کمپر شما، یافتن قطعات یدکی برای شما دردسر بزرگی خواهد بود. ون اینرودز یک ون باری است و مانند ون‌های تاکسی شرایط سختی برای گرفتن مجوز خواهند داشت.

در کل اعداد بالا نشان می‌دهد انتخاب زندگی کوچ نشینی در کمپر هزینه های خود را دارد ولی بازار فعلی ون‌های ایران این امکان را خواهد داد تا با خرید و تجهیز یک ون و تبدیل آن به یک کمپر، رسیدن به این نوع زندگی خیلی دور از دسترس نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا