ماشین چینی صفر یا کره ای کارکرده؟مسئله این است!

ممکنه شما هم جزء افرادی باشید که قصد خرید خودرو دارید ولی با بودجه مشخص بین انتخاب ماشین چینی صفر با طراحی به روز و ماشین کره ای کار کرده ولی با کیفیت مانده‌اید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ماشین صفر با طراحی جدید‌تری بخرند اما بعضی از افراد هم ترجیح میدهند برند هیوندای یا کیای کار کرده ولی با کیفیت  زیر پایشان باشد.

البته دلیل انتخاب این موضوع به خاطر نزدیک بودن قیمت این دو برند محبوب بازار هست که بخش زیادی از خرید و فروش های بازار خودرو را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر با وجود عدم واردات خودروهای خارجی از جمله خودروهای کره ای، آخرین مدل از این نوع خودروها به سال های ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ بر‌می‌گردد. این مدل ها نیز رفته رفته به سمت استهلاک رفته و پیدا کردن خودروی خوب و با کیفیت کره ای در بازار فعلی کار بسیار سختی می باشد. مخصوصا که بعضی از سود جویان با دستکاری کیلومتر و پوشاندن عیوب خودرو کار تشخیص خودروی خوب را بسیار سخت کرده‌اند

در این شرایط برای سوال‌های زیر باید جواب مناسبی پیدا کرد:

خودروی چینی صفر برای سرمایه گذاری مناسب تر است یا کره ای کارکرده؟

لوازم یدکی کدام خودرو راحت تر در دسترس می‌باشد؟

عمر مفید خودروی چینی بالاتر است یا کره ای؟

همونطور که می‌دانید به محض اینکه صحبت از ماشین‌های کره‌ای می‌شود، دو برند شناخته شده‌ی کیا و هیوندای در ذهن ما نقش می‌بندد، تمام خودروهای ساخته شده توسط کمپانی‌‌های کره‌ای دارای کیفیت بالایی هستند و همین موضوع سبب می‌شود خرید خودروهای کره‌ای کارکرده در مقابل خرید خودروهای صفر چینی برای بعضی افراد منطقی‌تر به نظر برسد. 

از یک طرف خودروهای چینی نیز طرفداران مخصوص به خود را دارند و می‎‌توان به دلایل زیر برای انتخابشان اشاره کرد.

۱- صفر بودن خودرو

۲- دسترسی به آپشن های  نسبتا به روز با پرداخت هزینه کمتر

۳- طراحی های خاص و جوانپسند

۴- دسترسی بیشتر و بهتر به لوازم یدکی

حال می‎خواهیم در چند مورد مقایسه بین این دو برند خودرو یعنی کره ای و چینی داشته بپردازیم.

برای سرمایه گذاری کدام خودرو بهتر است؟

طبق آمار خودرورادار در یک ماه اخیر (بهمن ۱۴۰۲) تعداد آگهی ثبت شده ی انواع خودروهای کره ای هیوندای و کیا در سایت های انتشار آگهی خودرو ۷۸۶۱ عدد بوده و تعداد آگهی انواع خودروهای چینی در سایت های انتشار آگهی خودرو ۴۷۷۳ آگهی بوده است. این نشان می دهد رونق بازار خودروهای کره ای  ۲۴ درصد نسبت به خودروهای چینی بیشتراست.

از لحاظ کیفیت و متریال داخلی و خارجی خودروهای کره ای رتبه ی بالاتری نسبت به خودروهای چینی دارند اما به دلیل اینکه از این کیفیت چندین سال گذشته است خودروهای چینی توانسته اند تا حدودی نظر برخی از مشتریان را به خود جلب کنند.

از لحاظ قطعات یدکی خودروهای چینی بازاز بهتری دارند اما نکته ی حائز اهمیت قیمت بالای آن نسبت به خودروهای کره ای می‌باشد، به عبارتی قطعات یدکی کیفیت متوسط خودروهای چینی در مقابل با  قطعات با کیفیت خودروهای کره ای  از قیمت بالاتری برخوردار هستند که این خود جای تامل دارد!

جمع بندی این موضوع این می شود که بی شک خودروهای چینی و کره ای طرفداران مخصوص خودشان را دارند. اما واقعیت انکارناپذیر این است که حتی با وجود پیشرفت های زیادی که خودروهای چینی داشته اند نشستن در خودروی کره ای کارکرده سالم و با کیفیت هنوز حس بهتری را نسبت به خودروی چینی القا می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا