بررسی بازار خودروهای خارجی قبل از شروع واردات

بعد از سالها ممنوعیت واردات خودرو خارجی، بالاخره این ممنوعیت برداشته شد. با این حال ورود خودروهای خارجی به بازار به صورت قطره چکانی اتفاق افتاده و فعلا تاثیر آن بر قیمت‌ها بر اثر بار روانی این اتفاق بوده و نه تامین تقاضای موجود.

به همین دلیل ما در خودرو رادار تصمیم گرفتیم نگاهی به بازار خودروهای خارجی قبل از وارادات کرده و ببنیم که در حال حاضر خودرهای قدیمی‌ای که قبل از این ممنوعیت در بازار بودند در چه وضعیت و قیمتی هستند. شاید ماه های بعد از ورود کافی خودروهای خارجی به بازار و مقایسه آن با این گزارش درک بهتری از نحوه اثر این تصمیم بر بازر داشته باشیم.

این گزارش با بررسی بیش از سی هزار آگهی خودروی خارجی ثبت شده در سایت‌های ثبت آگهی آنلاین در دوماه گذشته توسط خودرو رادار تهیه شده است.

بیشترین برند موجود دربازار متعلق به خودروساز کره ای هیونداست. بیش از ۲۵ درصد خودروهای خارجی آگهی شده مربوط به این برند است که میانگین قیمت یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون تومان در بازار عرضه میشوند.

بعد از این برند، خوروسازی کیا قرار دارد که با میانگین قیمت یک میلیارد و نهصد و شصت میلیون، ۱۴ درصد خودرهای خارجی بازار را به خود اختصاص داده اند.

برندهای تویوتا، بی ام و، رنو و بنز هم به ترتیب ۱۲، ۹، ۶ و ۴.۵ درصد بازار را به خود اختصاص داده اند. با توجه به قدمت برندهای بنز و بی ام و و حضور مدل‌های بسیار قدیمی این برندها در بازار میانگین قیمتی آین دو برند کاهش یافته است.

برند لکسوس هم با چیزی نزدیک ۳ درصد حجم آگهی ها و میانگین قیمتی ۵ میلیارد تومن بیشترین میانگین قیمتی را در بازار دارد. باقی برند ها ۱۶ درصد باقی مانده را پوشش می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا